Regulamin

Podstawowe terminy:

Gość – osoba niezarejestrowana na forum. Może czytać artykuły, wątki i korzystać z wyszukiwarki forum.
Użytkownik – osoba zarejestrowana w serwisie. Może czynnie uczestniczyć w życiu forum, oceniać i komentować artykuły, prowadzić własne dzienniki spożycia, spalania itp.
Nick – pseudonim użytkownika. Od momentu zarejestrowania nick nie podlega zmianie.
Moderator – osoba zarejestrowana na forum, odpowiadająca za utrzymanie na nim porządku. Oprócz posiadania uprawnień uczestnika forum może zamykać (blokować) wątki, przenosić je do innych działów, dzielić wątki wielotematyczne, usuwać z forum wątki i wybrane posty, usuwać z postów i indywidualnych pól użytkowników treści niezgodne z regulaminem, zwracać uwagę użytkownikom nie przestrzegającym zasad obowiązujących na forum, a w sytuacji braku poprawy – blokować konkretnym użytkownikom dostęp do forum. Administracja forum NIE PRZYJMUJE zgłoszeń osób chętnych do zostania moderatorami. Powoływani w razie potrzeby nowi moderatorzy są wybierani wyłącznie przez administrację forum.
Administrator – osoba zarządzająca forum. Może wszystko.
Awatar (emblemat) – obrazek wyświetlany pod nickiem użytkownika. Ustawia się go w profilu, wybierając z galerii lub wysyłając własny obrazek, zgodny z wymaganiami technicznymi określonymi w profilu. Awatar jest jednym z elementów ułatwiających identyfikację użytkownika forum, dlatego warto wybrać taki, który nie będzie mylił się z innymi awatarami. Nie wolno kopiować awatarów uczestników forum – chyba że posiadacz danego awatara wyrazi na to zgodę. Ze względu na ograniczenia reklamowe w awatarach nie wolno umieszczać żadnych adresów internetowych. Niedozwolone są również napisy imitujące rangi forumowe.
Podpis (sygnatura) – tekst wyświetlany pod każdą wiadomością użytkownika, definiowany w profilu. Może to być ważna dla użytkownika maksyma.
Profil – zbiór danych i indywidualnych ustawień forum danego uczestnika. W profilu użytkownik może m.in. przygotować/zmienić swój podpis. Część informacji o uczestniku jest dostępna innym osobom korzystającym z forum (np. liczba postów, nr gg, adres prywatnej strony www).
Wątek (topic, temat) – oddzielna rozmowa w danym dziale, której tytuł jest wyświetlany na liście.
Post – pojedyncza wypowiedź uczestnika w danym wątku.
PW (prywatna wiadomość) – wewnętrzna korespondencja forum. Korzystając z ikony umieszczonej w każdym poście dowolnego użytkownika forum, można wysłać do niego prywatną wiadomość, niepublikowaną na forum.
Ban – zablokowanie danemu użytkownikowi dostępu do forum. Banowani są uczestnicy nie przestrzegający zasad obowiązujących w serwisie. Ban może być czasowy lub trwały.

I. Słowo wstępne:

  1. Nieznajomość regulaminu nie jest usprawiedliwieniem. Każdy użytkownik po zarejestrowaniu się w serwisie Dieta.pl ma obowiązek zapoznania się z nim, zaakceptowania i przestrzegania go. Skutkuje to przyjęciem na siebie przez użytkownika wszelkich konsekwencji związanych z jego łamaniem.
  2. Każdy użytkownik ma obowiązek aktualizacji informacji o swoim koncie e-mail w celu zapewnienia płynnej komunikacji w każdej sytuacji (powiadomienia, korespondencja z serwisu itp.).
  3. Użytkownicy mający niepoprawne, nieaktualne (przepełnione) konta będą blokowani lub usuwani z serwisu.
  4. Użytkownik zamieszczając w serwisie Dieta.pl dowolne materiały (np. zdjęcia, przepisy, komentarze itp.) oświadcza, przysługują mu do nich autorskie prawa majątkowe, które nie są przy tym ograniczone na rzecz osoby trzeciej oraz, że ich publikacja w serwisie Dieta.pl nie narusza jakichkolwiek praw osób trzecich lub obowiązujących przepisów.
  5. Publikując treści w serwisie Dieta.pl użytkownik wyraża zgodę na jej wykorzystanie i publikację na stronie www.dieta.pl.
  6. Podane w formularzu rejestracyjnym dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych przez ITSS z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Kościuszki 14. ITSS informuje, że jest administratorem danych osobowych w rozumieniu w/w ustawy. Właściciel danych ma prawo do wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania w siedzibie ITSS a także ich usuwania. W w/w sprawach właściciel danych winien zwracać się do ITSS. na piśmie lub osobiście.
  7. Rejestrując się w serwisie, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie oraz powierzanie przetwarzania danych osobowych Użytkownika w zakresie, o jakim mowa w pkt 1 powyżej. Zgoda ta jest dobrowolna, jednak konieczna do korzystania z serwisu w pełni.
  8. Rejestrując się w serwisie Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie zarówno w danym momencie jak i w przyszłości za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym na podane w formularzu rejestracyjnym adresy e-mail oraz / albo numery telefonów, informację handlową od ITSS dotyczącą produktów i usług oferowanych przez ITSS.
  9. Użytkownik zobowiązuje się, że w momencie wystąpienia z roszczeniami w stosunku do serwisu Dieta.pl przez osoby trzecie z tytułu naruszenia ich praw przez wykorzystanie zdjęć lub tekstów umieszczonych przez użytkownika przejmie na siebie w całości koszty ewentualnego postępowania sądowego, koszty zastępstwa procesowego oraz zasądzonych lub ustalonych w drodze ugody odszkodowań.

II. Forum:

Forum służy propagowaniu zdrowego stylu życia, i co za tym idzie zdrowych sposobów odchudzania/odżywiania. Pozwala zapoznać się z zachowaniami człowieka związanymi ze zdrowym stylem życia, wyborami prozdrowotnymi, środowiskiem wspierającym zdrowie oraz z istotą grup samopomocowych. Pomaga w zdobyciu wiedzy na temat zagrożeń zdrowotnych i czynników szkodliwych dla zdrowia.

III. Pisanie na forum

Zbieraj własne doświadczenia! Jeżeli czujesz się niepewny na forum po przeczytaniu regulaminu, zacznij od czytania postów innych użytkowników, aby uzyskać informacje o obyczajach, normach i formach dyskusji na forum internetowym. W innym przypadku może Ci się zdarzyć że będziesz odbierany negatywnie przez innych użytkowników.

1. Tematy:

  1. Zanim założysz nowy temat, sprawdź, czy taki już istnieje (użyj do tego opcji „Szukaj”; w niektórych działach jest też FAQ z listą najważniejszych topików). Dopiero, jeśli nie ma szukanego przez Ciebie tematu, możesz założyć nowy.
  2. Tytuł ma być skrótowym opisem zawartości wątku, tak aby inni użytkownicy łatwiej mogli sprawdzić, czy dany temat był już poruszany. Zabrania się zakładania tematów o tytułach, które nie dają żadnego pojęcia o treści wątku (np. „Pomocy!”, „Mam pytanie”, „Witam”). Tematy takie mogą być blokowane lub usuwane bez uprzedzenia.
  3. Nowe wątki należy zakładać w odpowiednich działach. Każdy z działów ma opis określający jego tematykę. Jeżeli nie masz pewności, który dział jest najodpowiedniejszy dla Twojego tematu, umieść go tam, gdzie według Ciebie pasuje najlepiej – najwyżej zostanie przeniesiony przez moderatora.
  4. Żadne nielegalne tematy. Cracki, pornografia, narkotyki, anaboliki, leki czarnorynkowe, materiały objęte prawem autorskim (chyba, że za zgodą autora) itp. nie będą tolerowane i zostaną usunięte bez ostrzeżenia. Osoby zamieszczające wyżej wymienioną zawartość będą karane banicją (tymczasową lub stałą).
  5. Forum ma charakter prozdrowotny. Nie umieszczaj tematów zachęcających do szkodliwych diet, głodówek itp.
  6. Zakaz umieszczania reklam produktów o wątpliwym działaniu, reklam obcych serwisów, „konsultantów” itp.

2. Posty:

  1. Zakaz używania w postach obraźliwych słów, złośliwości w stosunku do innych forumowiczów, grup i społeczności rasowych, wyznaniowych czy instytucji. Jesteś tu po to, by rozmawiać, a nie obrażać. Notoryczne i chamskie czepianie się innych nie będzie tolerowane.
  2. Trzymaj się tematu. W wypadku tego punktu będzie trochę ustępstw, gdyż nie mamy nic przeciwko jednemu czy dwóm nowym pomysłom, ale proszę o pozostawanie w temacie.
  3. Staraj się pisać poprawną polszczyzną. Przed wysłaniem posta sprawdź, czy nie ma w nim błędów ortograficznych, interpunkcyjnych lub literówek. Jeżeli zobaczysz błędy już po umieszczeniu wiadomości na forum, użyj opcji „zmień”, żeby je poprawić. Posty zawierające rażące błędy ortograficzne lub napisane całkowicie niezrozumiale mogą być usuwane z forum przez moderatorów (wg uznania Moderatora/Admina). Programy typu Word/OpenOffice lub słownik ortograficzny nie są rzeczami niedostępnymi, należy z nich korzystać. Nie jest to żadna próba szykanowania użytkowników z dysfunkcjami – to tylko kwestia dbałości o przejrzystość tematów i postów.
  4. Jeśli zapomnisz o czymś napisać, nie pisz nowego posta tuż pod świeżo dodanym. Użyj opcji „zmień”. Post opublikowany pod postem będzie uznawany za sztuczne nabijanie licznika i może skutkować usunięciem posta lub karą dla użytkownika.

IV. Kary i ograniczenia:

  1. Posty i wątki niezgodne z regulaminem będą usuwane lub ich treść będzie modyfikowana przez moderatorów lub administratorów.
  2. Zdjęcia w postach mogą pochodzić tylko z albumów na Dieta.pl. Użytkownicy łamiący ten punkt regulaminu będą banowani bez uprzedzenia.
  3. Z celu zachowania czytelności wypowiedzi, zdjęcia załączone w wiadomości nie mogą być większych rozmiarów niż przekaz treści wpisanej w tej wiadomości.
  4. Nie można w stopce/podpisie umieszczać odnośników do zewnętrznych serwisów WWW.
  5. Awatary, podpisy i inne pola pozostawione do dyspozycji użytkownika również mogą być modyfikowane, a niekiedy blokowane, jeżeli będą zawierać niedozwolone treści.
  6. Użytkownicy łamiący regulamin i ignorujący upomnienia moderatorów/ administratorów powinni liczyć się z otrzymaniem upomnienia, zablokowaniem dostępu do forum czasowo lub na stałe.

V. Inne:

  1. Nie krytykuj i nie podważaj autorytetu administratorów/moderatorów w kwestiach regulaminowych. Jest to prosta droga do opuszczenia forum. W razie jakichkolwiek wątpliwości (np. co do zablokowania jakiegoś tematu), skontaktuj się z moderatorem/administratorem poprzez PW.
  2. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane na forum przez użytkowników. Użytkownik ma prawo do modyfikowania treści swoich postów, nie ma jednak prawa żądać od administracji usunięcia swoich postów, bowiem decyzja o umieszczeniu ich na forum jest traktowana jako równoznaczna z decyzją przeznaczenia ich do użytku publicznego. Ponadto użytkownik może edytować swoje posty tylko w tematach otwartych i nie objętych moderacją.
  3. Administracja forum zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania na tej stronie.